Wat doen wij

Om concrete hulp te bieden, heeft Stichting Al-Ansar een aantal fondsen in het leven geroepen: het Wezenfonds, Weduwefonds, Iet aha fonds (Offerfonds), Revalidatiefonds, Schoolfonds en het Medisch fonds.
Hieronder leest u daarover meer.

Wezenfonds

U steunt het Wezenfonds met een gift van € 4,00 per maand. Een weeskind ontvangt een maandelijkse uitkering van € 30,00.

Slechts een aantal donateurs is er nodig om één kind een betere toekomst te garanderen.

Weduwefonds

U steunt het Weduwefonds met een gift van € 3,00 per maand. Het Weduwefonds ondersteunt vrouwen die zelf niet rond kunnen komen en niemand hebben om op terug te vallen. Vaak zijn dit weduwen met kinderen die zelf niet de mogelijkheid hebben om inkomen te genereren.

Het Weduwefonds keert maandelijks een bedrag van € 40,00 uit aan de vrouw in kwestie.
Helpt u samen met andere donateurs een gezin draaiende te houden?

Medisch

Het primaire doel van het Medisch fonds is het betalen van medische behandelingen voor diegenen die dat niet kunnen. Het secundaire doel is in de toekomst een kliniek te bouwen in een land en op een locatie waar op dat moment de nood het hoogst is en van daaruit medische hulp te bieden.

U steunt het Medisch fonds met een gift van € 10,00 per maand. Helpt u een medemens er weer bovenop?

Revalidatiefonds

In veel landen hebben mensen het onder ‘normale’ omstandigheden al zwaar. Invaliden, minder validen of mensen die herstellende zijn van bijvoorbeeld een operatie hebben het extra zwaar. Vaak zijn er onvoldoende of ongeschikte hulpmiddelen. Stichting Al-Ansar zamelt afgeschreven hulpmiddelen in Nederland in en zorgt ervoor dat deze terecht komen in landen waar men deze hulpmiddelen heel goed kan gebruiken.

U steunt het Revalidatiefonds al voor € 3,00 per maand. De gelden uit dit fonds worden besteed aan de aanschaf en transport van hulpmiddelen. Denk aan rolstoelen, krukken, enzovoorts.

Schoolfonds

De jeugd heeft de toekomst. Maar dan moeten kinderen wel in staat zijn later actief te kunnen deelnemen aan de maatschappij. Daarvoor is het noodzakelijk dat ieder kind naar school gaat en een gedegen (beroeps)opleiding volgt.

U steunt het Schoolfonds voor € 10,00 per maand. Uw gift wordt gebruikt om schoolboeken en de studiekosten te betalen voor (gezinnen met) kinderen die dit zelf niet kunnen.