Over ons

Het begon allemaal ongeveer in het jaar 2003. Op vrijwillige basis zetten wij ons in om afgeschreven hulpmiddelen in te zamelen die in Nederland anders zouden worden vernietigd. Rollators, looprekken, rolstoelen, krukken, hoog-/laagbedden, wandelstokken, enzovoorts. Vervolgens zorgden wij ervoor dat deze hulpmiddelen terecht kwamen bij de minder bedeelden in onze wereld. In 2006 hebben wij Stichting Al-Ansar opgericht om deze activiteiten een formeler karakter te geven.

Donaties
De oprichting van Stichting Al-Ansar maakte het ook mogelijk geld in te zamelen en daarmee mensen te helpen. De financiƫle giften worden aangewend om mensen in het buitenland te helpen die niet in hun eerste levensbehoeften kunnen voorzien. Weeskinderen, weduwen, terminale patiƫnten, invaliden. Concrete hulp, in vorm van een maandelijkse uitkering.

Aboe hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah zei:
Hij die voor een weduwe en een arme zorgt, is als een strijder op de weg van Allah,dat verwacht ik"
(Bochari en muslim)